14 februarie, 2008

Despre PLD...

Acum, fiindca proiectul PLD a ramas undeva in urma, cred ca am oportunitatea de a povesti, ca unul implicat direct in acest fenomen (si nu gresesc catusi de putin numindu-l asa) cate ceva din inside-urile lui...
Ce a fost pentru mine PLD? A fost poate cea mai frumoasa "aventura" (in sensul cel mai bun si mai curat al cuvantului) pe care si-o poate dori cineva. A fost ceea ce poate si-ar dori si ar si trebui toata lumea sa traiasca macar o data in viata. Credeti ca exagerez? Va asigur ca nu! Am intrat in acest proiect "de pe strada" literalmente, intrucat am semnat lista de sustinere a Platformei Liberale (la acea data) undeva pe langa Gara Mare, aflandu-ma intamplator in zona. Apoi am avut curajul de a ma duce in biroul celui care era inca de pe atunci unul din liderii morali ai miscarii de reformare a PNL-ului, dl. prof. Oprea, fara sa-l fi cunoscut vreodata inainte, decat cel mult din ziare, si sa-l rog sa ma considere un om pe care va putea conta in ceea ce-si propusese sa faca. I-am lasat numarul meu de telefon si, spre marea mea surprindere, m-a si sunat pentru a ma convoca la una din primele intalniri ale "platformistilor".
Stiu ca probabil multi isi vor zice: "ete ce de osanale-i mai ridica si asta". Intrucat sunt sigur ca paginile astea nu vor avea cititori decat daca-i obliga cineva, imi permit sa fiu sincer. Asa ca pot spune cu mana pe inima ca PLD-ul a fost un partid care, cel putin la Iasi, s-a bazat pe competitie deschisa si in care a fost promovata valoarea, simplu, direct, fara pile, fara "proptele" sau alte metode oculte. Poate ca asta l-a si facut atat de atractiv. Nu vad cum s-ar fi putut altfel ridica o formatiune noua, cu doar 2-3 oameni mai experimentati in ale politicii, atat de mult incat, cel putin in municipiul Iasi, sa ia mai mult decat PNL-ul, care Slava Domnului, numai de resurse n-a dus lipsa; sau la doar cateva zeci de voturi diferenta de un mastodont politic cum este PSD-ul.
Ma opresc astazi aici, urmand ca maine sa ma aplec putin asupra mecanismelor care au propulsat PLD-ul in elita politica a Iasului si a tarii, asa cum le-am perceput eu din interior. Pe maine, deci...